Ermetopp versus primærsnitterme
- 19. mai
- 1 min lesing
"Vil du ha en skog av folder under armen?" Det spørsmålet er det stor sannsynlighet for at du har fått om du har sydd klær med ermer hos meg.
Egentlig skulle jeg heller sagt "vifteform av ekstra stoff" rundt nedre del av ermehullene.
Det kan jo høres ut som at jeg har tatt parti for ermer med passe høye ermetopper, men helt ærlig - jeg synes både primærsnittermer uten ermetopp og isatteermer med ermetopper har hver sin sjarm - alt etter hvilket uttrykk du er ute etter å skape og hvilken bevegelsesvidde du ønsker å ha i plagget ditt.
Er alt du har lest til nå 'helt gresk' for deg? Les videre i spalten jeg skrev for 'På Pinnen' @norskstrikkeforbund sitt medlemsblad hvor jeg er fast spaltist. Det er forresten et gøy forbund å være med i, medlemskap inkludert abonnent på 'På Pinnen' koster bare 450,- i året.
Skjønte du mye mer om ulike ermer nå etter å ha lest og sett på tegningene og bildene i spalten min?
På ditt neste sydde eller strikke plagg - hva blir det? Primærsnitterme eller ermetopp? Del med meg i kommentarfeltet :D










Kommentarer